ІРС - Інститут релігійної свободи, м.Київ

Депутати доопрацювали законопроект про альтернативну службу PDF Друк E-mail
27.07.2016 13:24

 

У парламенті зареєстрували вдосконалену редакцію законопроекту № 4485, спрямованого на вирішення низки процедурних проблем щодо організації альтернативної (невійськової) служби.

На підставі рекомендацій, наданих правовими експертами Інституту релігійної свободи, ініціатори змін депутати Павло Унгурян, Віктор Єленський та Дмитро Тимчук вирішили не тільки заповнити прогалини законодавчого регулювання під час мобілізації, але й загалом вдосконалити процес подання заяв на проходження альтернативної служби, зокрема під час строкової служби.

“Для вирішення питання про направлення на альтернативну службу громадяни, зазначені у статті 2 цього Закону, після взяття на військовий облік, але не пізніше семи календарних днів від дня одержання повістки військового комісаріату про призов на строкову військову службу, особисто подають до відповідного структурного підрозділу місцевої державної адміністрації за місцем проживання мотивовану письмову заяву”, – йдеться у новій редакції ч.1 статті 9 Закону.

Такий самий семиденний строк подання заяви на альтернативну службу пропонується і для військовозобов’язаних громадян, які отримали повістки про мобілізацію до війська.

У такий спосіб автори законопроекту пропонують вирішити проблему із несвоєчасним поданням заяв на альтернативну службу. Чинна редакція Закону передбачає, що така заява подається “не пізніше ніж за два календарні місяці до початку встановленого законодавством періоду проведення призову на строкову військову службу”.

Однак, окрім проблеми низької правової обізнаності громадян – особливо в сільській місцевості, складнощі виникають із порушенням строків оголошення призову на строкову військову службу. Як приклад, у 2015 році Президент України видав відповідний Указу аж на 2,5 місяця пізніше за визначений у законі термін.

Більш того, у лютому 2016 року Верховна Рада прийняла Закон № 1008-VIII (проект № 4020), яким наділили Президента України правом в особливий період (під час мобілізації) оголошувати призов на строкову службу не пізніше як за місяць до його початку. Тобто така новація ще більше звузила можливості завчасного подання заяв про альтернативну (невійськову) службу.

Законопроект № 4485 у доопрацьованій редакції допоможе уникнути тих частих випадків, коли віруючі, які через свої релігійні переконання не можуть використовувати зброю, поставали перед фактом призову до армії. Отримавши повістку, вони вже нічого не могли вдіяти, адже незнання закону не звільняє від відповідальності за його недотримання. Пропоновані зміни дадуть таким віруючим 7 днів часу для того, щоб розібратися у ситуації та подати відповідну заяви про альтернативну службу”, – пояснив юрист Максим Васін, виконавчий директор Інституту релігійної свободи.

Як повідомляв ІРС, право на альтернативну (невійськову) службу гарантується громадянам статтею 35 Конституції України. Відповідно до Закону право на альтернативну службу мають громадяни України, якщо виконання військового обов'язку суперечить їхнім релігійним переконанням, і ці громадяни належать до діючих згідно з законодавством України релігійних організацій, віровчення яких не допускає користування зброєю.

Підписуйтесь на сторінку ІРС в Facebook і Twitter – експертний погляд на законодавство і релігійне життя в Україні та світі.
Інститут релігійної свободи, Київ 
www.irs.in.ua

 

Підтримайте правозахисну діяльність Інституту релігійної свободи:

УкраїнськаРусский

  cлідкувати за новинами   приєднатися!
RSS-новини .Е-mail розсилка: укр. рус.

Блог Максима Васіна

Як перереєструвати неприбуткову організацію?

Які саме вимоги Податкового кодексу та інших законів необхідно вказати у статуті неприбуткової організації

Що означає рішення Конституційного Суду про мирні зібрання?

Чи існують якісь обмеження щодо строку сповіщення про мирний захід, зокрема релігійний.

Контакти

Поштова адреса:
01001, м. Київ-1, а/с 471–В
"Інститут релігійної свободи"
Надіслати листа до ІРС